ساخت سرویس خواب

ساخت سرویس خواب

برخی از تولیدکنندگان به‌منظور پایین‌ آوردن هزینه ساخت، تختخواب‌ها را از نئوپان می‌سازند که تخت خواب ساخته‌شده معمولاً رنگ‌آمیزی می‌شود. تختخواب‌های ساخته‌شده از نئوپان متأسفانه به لحاظ ماندگاری خیلی ضعیف است.

بسیاری از خریداران، این موضوع را در هنگام خرید و تهیه تخت خواب انتخابی خود متوجه نمی‌شوند و پس از مدتی استفاده و جابجایی اتاق به اتاق و یا اسباب‌کشی مجبور به دور انداختن تختخواب می‌شوند و سرمایه خود را از دست می‌دهند.

کیفیت پایین نئوپان باعث می‌شود با استفاده از بهترین پیچ‌ها و اتصالات بازهم نتوان به گیرایی و استحکام مطلوب و استاندارد ساخت رسید.
امروزه کارخانه‌ها برای ساخت سرویس خواب بیشتر از ام‌دی‌اف و لترون استفاده می‌کنند که جلوتر به تعریف هرکدام می‌پردازیم.

انواع ورق‌هایی که در سرویس خواب مورداستفاده قرار می‌گیرد
نئوپان چیست؟

نئوپان محصولی ست که از خرده چوب‌های فرآوری شده مانند خاک‌اره که به همراه رزین یا چسب, فشرده‌شده‌اند ساخته می‌شود. فرآیند تولید نئوپان بدین نحو است که ضایعات به‌دست‌آمده از چوب درختان تبدیل به خرده چوب شده و بعد از رطوبت‌گیری و همگن شدن, چسب زده می‌شوند و تحت پرس حرارتی قرار می‌گیرند.

این محصول چندین بار تحت فرآیند فشرده‌سازی قرار می‌گیرد تا خرده چوب‌ها و چسب خوب باهم ترکیب شوند. ترکیب نهایی به‌صورت مایع است که بعد از فشرده‌سازی به‌صورت ورق‌هایی با وزن متعادل و یکنواخت درمی‌آید. این ورق‌ها پس از سرد شدن و سمباده کشیدن قابل‌استفاده می‌باشند.
نئوپان نسب به دیگر چوب‌ها قیمت ارزان‌تری و زمانی که ظاهر و استحکام چوب اهمیت کمی دارد، نئوپان انتخاب خوبی است. همان‌طور که گفته شد نئوپان استحکام خوبی ندارد و تحمل بار سنگین را ندارد. استفاده از این محصول در محل‌های مرطوب پیشنهاد نمی‌شود زیرا اگر این محصول اگر در معرض رطوبت قرار گیرد سطح آن متورم و پوسته می‌شود و رنگ آن تغییر می‌کند.

لترون چیست؟

لترون ( Letron ) همان نئوپان است که روکش شده یا روکش ملامینه را در اصطلاح لترون می‌نامند. لترون نام يكي از تولیدکنندگان مشهور اين نوع روكش است كه امروزه اغلب بانام اين شركت خوانده می‌شود .
لترون با دو مدل روکش کاغذی و ملامینه ساخته می‌شود که هرکدام مصارف خودشان رادارند. روکش‌های کاغذی از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و بیشتر به‌عنوان کف تخت در سرویس خواب‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. در عوض لترون باروکش ملامینه دارای سطحی براق و همراه با درخشندگی و انعکاس نور بوده و ضخامت مناسب آن ، در کنار استحکام و دوام بیشتر ، نظر اکثریت تولیدکنندگان و مشتریان را به خود جلب می‌کند.

ام دی اف چیست؟

نام ام دی اف را به‌احتمال‌زیاد شنیده‌اید و میدانید نوعی ورقه ساخته‌شده از ترکیبات چوبی است که در وسایلی مانند سرویس خواب، کابینت و کمد و … به کار می‌رود. ام دی اف نسبت به لترون گران‌تر است و نسبت به ورق چوبی مقرون‌به‌صرفه است. برای تولید ام دی اف نیز از خرده چوب‌های بازیافتی استفاده می‌شود و با استفاده از ام دی اف و لترون می‌توان به محیط‌زیست و درخت‌ها کمک کرد. باروکشی که روی ام دی اف کشیده می‌شود می‌توان آن را برای هر نوع سلیقه‌ای تولید کرد.

به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در ساخت آن در برابر موریانه و آفات مصون است و در برابر گرما و سرما تغییر شکل نمی‌دهد. نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است این است که شکل دادن به ورقه‌های ام دی اف آسان‌تر از ورقه‌های چوبی است.
در کنار تمام این مزایا ام دی اف هم دارای معایبی نیز هست. هنگام ساخت ام دی اف به دلیل استفاده از مواد شیمیایی موجود در چسب آن، گازی به نام فرمالدئید تولید می‌شود که گفته می‌شود برای سلامتی انسان مضر است. اگرچه پس از فرایند تولید این گاز از بین می‌رود و استفاده از روکش‌ها هرگونه ریسک و خطری را از بین می‌برد.

دیده‌شده است در اتاقی که سرویس خواب ساخته‌شده از ام دی اف گذاشته‌اند، زمانی که درب اتاق ساعاتی بسته بوده است وقتی وارد اتاق می‌شوند بوی چسب می‌آید که البته این بو هم بعد مدتی رفع می‌شود. ولی ریسک‌پذیری آن برای کودکان بیشتر است. ام دی اف در مقایسه با چوب مقاومت کمتری دارید و در صورت شکستن چسباندن آن سخت‌تر خواهد بود.

امروزه برای ساخت سرویس خواب و بعضی ادوات چوبی از ام دی اف باروکش وکیوم استفاده می‌شود که زیبایی بیشتری به سرویس می‌بخشد. درواقع روکش وکیوم یک فنّاوری است که با ایجاد خلا کمک می‌کند روکش به‌خوبی به سطح موردنظر بچسبد. به همین دلیل روکش وکیوم از محبوبیت زیادی در میان تولیدکنندگان صنعتی برخوردار است.

توسط |2020-11-17T07:56:39+00:00جولای 2nd, 2020|دسته‌بندی نشده|